100 уроків, які я витягнув за 10 років роботи в SEO

Автором є Сюджан Патель, відповідно, у всіх місцях статті, у тому числі в її заголовку, де зустрічаються займенники “я” або “мені” має на увазі самого автора.

seo.jpg

У червні цього року виповнюється десять років як я в SEO, це означає, що я пройшов через велику кількість змін алгоритмів і оптимізував сотні сайтів в різних вертикалях ринку.
Я працював вдома і в агентствах, але весь цей досвід не означає, що я отримав остаточну відповідь на те, що працює і немає, коли мова йде про SEO. Насправді, я зробив купу помилок на своєму шляху, і сьогодні я б хотів поділитися з вами деякими порадами, які витягнув на протязі всієї своєї кар’єри.
Наступні уроки засновані на моєму власному досвіді. Вони стосуються не тільки SEO, але мого життя і бізнесу. Сподіваюся, уроки вам знадобляться, і ви уникнете тих помилок, які зробив я.

1. Не нарощуйте велику масу посилань занадто швидко. Коли я вперше прийшов в SEO, я створив сайт і був сповнений ентузіазму, не розуміючи, що повинен робити все крок за кроком. Я розумів, що в наступних місяцях не зможу повторити розпочате. Як і слід було очікувати, мої позиції злетіли, але і впали також швидко. Цієї ситуації можна було уникнути, дотримуючись більш рівномірного і плавного підходу.

2. Тег meta descriptions важливий! Навіть якщо цей тег не впливає на позиції, все-таки він підвищує CTR.

3. Не спокушайтеся позиціях і трафіку. Все змінюється щомісяця, а не щодня чи щотижня (прим. тобто потрібно працювати регулярно, а не зупинятися на досягнутому).

4. Існує дуже тонка грань між аналітикою і одержимістю. Коли я тільки починав, я готовий був дивитися позиції мого сайту кожен день, кожну годину, думаючи, що щось зміниться. В результаті, я витрачав час на те, чого не міг змінити. Те ж саме час краще витратити на нарощування посилальної маси або написання додаткових статей на блог.

5. Немає нічого краще, ніж хороший продукт. Я оптимізував більше сотні сайтів і зрозумів, що краща SEO тактика – це хороший продукт (і це ніколи не зміниться).

6. Існує величезна різниця між оптимізацією сайтів електронної торгівлі, посадочних сторінок для генерації лідів(займаючих перше місце), невеликих сайтів і сайтів, що наповнюються користувачами. Ви повинні зрозуміти не тільки поточний стан сайту, але і його тип так як вся ваша стратегія повинна обертатися навколо типу сайту, з яким ви працюєте.

7. Різні прийоми приходять і йдуть, але креатив ніколи не помре. Я ненавиджу, коли люди сліпо слідують порадам SEO-експертів, навіть не замислюючись про те, чи добре працюють застосовувані техніки на їх сайті. Ви не помилитеся, якщо надаєте клієнтам те, що вони хочуть, і при цьому знайдете креативний спосіб зробити це.

8. Вік – всього лише цифри. Вік домену і сайту, безумовно, фактор ранжування, але нехай молодість сайту не лякає вас. Є багато інших чинників ранжування, які дають вам можливість випередити ваших конкурентів.

9. Не так уже важко перевершити великі бренди. Я виявив, що чим більше бренд, тим більше бюджет, але тим довше вони приймають рішення. Тільки подумайте, скільки зусиль потрібно, щоб рухатися вантажному судну, в порівнянні з катером.

10. Урізноманітніть все, що ви робите. Google знецінює (клеїть) посилання зі схожими параметрами.

11. SEO розвивається разом з маркетингом. Пошукова оптимізація ускладнюється з кожним днем, тому неймовірно важливо читати останні новини з SEO індустрії.

12. Пишіть тексти для людей. Так, SEO важливо, але якщо ваш сайт не виправдовує очікувань користувачів, які знайшли вас через пошук, тоді немає сенсу йти на всі ці труднощі для більш високих позицій.

13. Кожному SEO-фахівця потрібно знати мови програмування. Код сайту грає велику роль в оптимізації, так що знайдіть час, щоб ознайомитися з тим, що відбувається за лаштунками.

14. Реального досвіду немає альтернатив. Ви можете прочитати всі книги і блоги в світі по SEO. Але є стільки тонкощів, що поки ви не почнете робити, ви не зможете зрозуміти, наскільки добре працюють ті чи інші тактики і стратегії. Мені пощастило працювати з сотнями різних сайтів, і на своєму гіркому досвіді я перевіряв, що працює, а що ні. Поки ваш сайт не забанять і поки ви його не виведете з бану, ви не зможете бути впевнені у своїх знаннях на 100%.

15. Милі тварини – це погано! Всякий раз, коли Google викочує апдейти з тематичність назвами типу Панда або Пінгвін, знайте – прийшов час переживати.

16. Усе взаємопов’язано. Згадайте rel = “canonical”, rel = “alternate” і rel = “author”. Існує кілька rel-тегів і це основа, необхідно стежити за ними належним чином так як кожна деталь може допомогти в збільшенні PageRank і поліпшенні SEO-показників на вашому сайті.

17. Інтернет-маркетинг ніколи не помре. (Не важливо: SEO, ASO, PPC, CRO, мобільний, email або інші види). Кожні місяць-два я читаю статтю, про те, що SEO вмирає. Справа в тому … що SEO ніколи не помре. SEO буде розвиватися, сайти, які ми оптимізуємо будуть змінюватися, але основи і концепції будуть існувати доки люди будуть розробляти веб-сайти.

18. Підбір ключових слів – дуже важливий момент. Ви просто зобов’язані зробити це правильно, інакше все, що ви напрацюєте в подальшому, може піти псу під хвіст.

19. Немає нічого краще, ніж унікальний контент. Перестаньте обманювати себе, що переписані статті з інших сайтів представляють особливе значення для вашої аудиторії.

20. Завжди краще бути природним, ніж супер переоптімізірованним. На мій погляд, Пінгвін був першим кроком до того, що в майбутньому буде ще більше санкцій за переоптімізацію. І не кажіть, що я вас не попереджав, коли ваш переоптімізірованний сайт отримає перші санкції.

21. PageRank – це чергові цифри. Існує велика безліч інших більш важливих даних, які ви повинні відслідковувати: внутрішні витікаючі посилання зі сторінки, а також зовнішні вихідні і вхідні посилання. Це краще, ніж просто фокусуватися на PageRank.

22. Ви можете виміряти авторитетність і довіру. Якщо ви не приділяєте належної уваги до цих метрик, то вважайте, що ви вже програли своїм конкурентам.

23. Показник відмов – дуже важливий. Це невеликий фактор в SEO, але величезний для ROI. Ви повинні працювати постійно, щоб зменшити показник відмов, тоді ваш сайт буде більш цінним для користувачів і це дасть вам кращий ROI. Якщо ви можете зменшити показник відмов на 25%, то 25% користувачів зроблять на сайті те, що від них очікується.

24. SEO фахівці і замовник повинні працювати разом. Хороший продукт – єдина і найкраща річ для SEO. Саме тому, ви повинні працювати спільно з командою замовника, щоб бути впевненим, що оптимізуєте сайт правильно.

25. Розробники люблять використовувати гучні слова. Не дозволяйте їм залякати вас. Ставтеся до програмістам шанобливо і намагайтеся говорити з ними на їх рівні. Робота з технарями не повинна бути такою складною, як ви думаєте.

26. Хай живе <title> тег!


27. Триста перший редірект і чотиреста четвертого помилка – важливі! Якщо ви не оптимізуєте дві складові вашого сайту, то втрачаєте велику можливість для залучення відвідувачів.

28. SEO – магія. Після роботи над більш ніж сотнею сайтів, я зрозумів, що завжди існує те, що не залежить від нас. Часто це відбувається через неповного розуміння ситуації, браку функціоналу або неповноти інформації про історію сайту. Завжди є місце фактору невизначеності, ви повинні бути до цього готові.

29. Немає нічого краще релевантності. З точки зору створення контенту, оптимізації сайту, нарощування посилальної маси, релевантність повинна бути пріоритетом для сайту.

30. Проблема швидкості актуальна з 1999 року. Чим швидше ваш сайт, тим краще (хоча багато людей забувають про це).

31. Недолік даних – не проблема. Навіть якщо у вас немає всієї необхідної інформації, ви можете рухатися вперед до тих пір, поки розумієте ваш продукт і клієнтів.

32. Не намагайтеся впливати на сайти конкурентів в результатах пошуку. Для вашої карми буде краще уникати подібних темних справ. Замість цього потратьте ваші сили на залучення додаткових посилань, більше займайтеся оптимізацією сайту. Вам не потрібно грати в обороні, поки ви перебуваєте на лідируючих позиціях у видачі.

33. Завжди намагайтеся вчитися у ваших конкурентів. Не турбуйтеся, якщо ваш сайт має погані позиції. Замість цього, спробуйте визначити методи і стратегію 5 ваших конкурентів, які мають кращі позиції в порівнянні з вами. Далі випробуйте ці методи на своєму сайті.

34. Єдина річ, за якою я скучаю в Yahoo – це Open Site Explorer.


35. Не платіть за різноманітність SEO інструментів, виберіть основні. Існує величезна кількість сервісів і програм, але я знайшов мої улюблені, які зазвичай дозволяють швидко справлятися з повсякденними завданнями.

36. За гроші позиції не купиш. Гроші допомагають, але насправді, все вирішує хороша стратегія.

37. Краще бути в безпеці, ніж шкодувати. Це стосується всіх SEO прийомів. Пошукові системи стають все суворіше і суворіше, тому будь-яку ціну уникайте всього, що може бути витлумачено як переоптімізація.

38. Не женіться за посиланнями, клієнти важливіше. Пошукові системи не можуть зруйнувати ваш бізнес, якщо він побудований на взаємовідносини з клієнтами, а не на SEO метриках.

39. Занадто багато будь чого – це погано. Чи не фокусуйтеся на якомусь прийомі занадто багато. Хто знає, може через рік ваша посилальна маса поставить сайт під удар. Якщо ви відчуваєте, що це морально не правильно – не робіть цього.

40. SEO може бути застосоване до багатьох аспектів вашого життя (напр. перекладача: запит «як і де знайти мужика» частот у вордстат).

41. Завжди робіть свою роботу добре. Це єдине правило в моєму житті, якого я дотримуюсь. Завдяки цьому у мене є дивовижні можливості. Робіть свою роботу добре, і це допоможе вам, просто спробуйте і побачите.

42. Створіть армію. Наш перший співробітник в Single Grain був Ross Hudgens, тепер він один з найвідоміших євангелістів (прим. перекладача: євангеліст – проповідник, прихильник чого-небудь, що несе це в маси, в даному випадку не релігійне).

43. Подихайте свіжим повітрям. Стільки всього відбувається в SEO індустрії, що іноді вам потрібно просто відпочити. Візьміть відпустку, випийте пиво, не забувайте, що є світ за межами комп’ютера.

44. Дізнайтеся, як ви можете поліпшити CTR, за рахунок досвіду вивчення рекламних щитів. Рекламні щити мають дуже мало часу, щоб привернути нашу увагу, тому вони майстерно вміють «впарюють» швидко. Коли рекламний щит вам попадеться на очі, спробуйте зрозуміти, яка його завдання і як він привернув вашу увагу.

45. Час відпочинку – найкраще для нових ідей. Часто на розум вам будуть приходити кращі ідеї, коли ви не думаєте про роботу. Якщо ви відчуваєте, що ви загрузли в рутині, візьміть відпочиньте з друзями та проспітся.

46. Робота в мережі – це єдино важливе в перші п’ять років роботи. Влаштуйтеся в офіс. Щоб чогось досягти в житті, ви повинні зустріти правильних людей, отримати хорошу посаду і зосередитися на тому, що кажуть експерти. Успіх прийде з часом. Насправді я можу визначити основні досягнення у своїй кар’єрі в залежності від людей, яких я зустрічав протягом перших п’яти років роботи в SEO.

47. Діліться своїми знаннями. SEO – складна штука, це означає, що завжди є можливість допомогти людям з різних питань. Ви не повинні бути занадто секретним з приводу того, чим ви займаєтеся (чорт візьми, велику частину часу, коли я ділюся знаннями на блозі, люди навіть не реагують на це). Давати знання людям – хороша карма, зробіть це і хороше прийде.

48. Поповніть стільки людей, скільки можливо. Складно передбачити, коли люди, яких ви виручили, принесуть користь для бізнесу в плані залучення клієнтів. Але це трапляється регулярно.

49. Існує різниця між маркетингом, рекламою і брендінгом. Якщо ви не знаєте різницю між цими напрямками, але маєте стратегію для кожного аспекту вашого бізнесу – ви багато чого втрачаєте.

50. Завжди будуть підйоми і провали. Не приймайте свій успіх, як саме зрозуміле і не дозволяйте вашим промахам змусити вас здатися.

51. Завжди прагніть до стабільності. Це стосується і позицій сайтів та зростаючих доходів і всього іншого в житті.

52. Місце має значення. Життя в такому місті як Сан-Франциско (концентрація галузі SEO тут особлива) постійно мотивує та надихає мене в кінці кожного дня.

53. Ризикуйте! Ризикуйте в ті моменти, коли необхідно, але не дозволяйте собі робити це постійно.

54. Не бійтеся висловлюватися в чиюсь сторону. Не обов’язково рвати стосунки з кимось назавжди, але не бійтеся розгойдувати човен.

55. Вам потрібно буде підлизуватися. Якщо ви маєте справу з інвесторами або клієнтами, майте на увазі, що ваше життя і щастя часто знаходяться в руках цих людей. Вам доведеться догоджати їм.

56. Думайте масштабно. Завжди пам’ятайте про це так як це основний ключ до отримання більшого прибутку та заробітку більших грошей.

57. Завжди майте стратегію. У світі достатньо можливостей, які завжди будуть відволікати.

58. Використовуйте мобільні додатки. У наші дні є програми для вирішення будь-яких проблем. Пов’язано це з життям, SEO або просто з пошуком.

59. Юристи – відстій. Неважливо на вашій вони стороні чи ні, грошей вони вимагають дуже багато, уникайте по можливості їх будь-якою ціною.

60. Звільняйте не замислюючись. Погані працівники шкодять вашій справі більше, ніж ви втратите, звільнивши подібних.

61. Не оптимізують під соціальні мережі, просто будьте собою. Не потрібно пробувати виглядати природно, просто будьте природними.

62. Просто зробіть це негайно!


63. Не орієнтуйтеся тільки на гроші. Якщо ви починаєте бізнес, не робіть це тільки заради грошей. Причому, якщо ви починаєте створювати SEO-компанію, ви можете це зробити майже без грошей.

64. Читайте книги. Художню літературу, наукову, що завгодно. Читання допомагає поліпшити ваші авторські навички і дає багато ідей.

65. Зрозумійте різницю між модою і трендом, як в житті, так і в SEO. Не женіться за новомодними речами, які вам зустрічаються, якщо вони не мають сенсу з точки зору вашого плану.

66. Уникайте SEO похмілля. Також як і велика кількість алкоголю змусять вас почувати погано на наступний день, так і велика кількість інформації по SEO залишить вас перевантаженим. Уникайте перевантаження інформацією, досліджуйте тільки той предмет, який вам зараз необхідний.

67. Більше – не означає краще. Застосовуйте SEO розмірено у відповідності з вашими цілями і баченням (місією).

68. Не забувайте про свою родину і друзів. Якщо ви дозволите своїм відносинам з родиною і друзями розвалюватися, з причин того, що ви дуже зайняті на роботі, вони не підтримають вас, коли ви будете потребувати в них.

69. Капіталізуються обережно. Не поспішайте з цим, без ретельного вивчення впливу подібних рішень на ваш бізнес. Довіртеся собі і використовуйте цю віру, щоб дотримуватися плану розвитку бізнесу, який ви встановили.

70. Чи не стопориться на те, що не виходить. Якщо щось не працює, позбудьтесь цього і переслідуйте інші можливості.

71. Фокусуйтеся на звички. Мати завдання і цілі дуже важливо, але не ігноруйте ті звички, які допомагають вам досягти реальних цілей!

72. Перевіряйте свої знання. Відведіть час на те, щоб зрозуміти, що добре працює в SEO кампаніях і у вашому житті.

73. Будьте готові до тиску у вашій суспільного життя. Не все так погано, але існує певний тиск на громадських діячів.

74. Не ведіться на тролів. Є багато поганих людей, але не дозволяйте їм тиснути на вас.

75. Ви не можете мати все. Або, принаймні, ви не можете робити все відразу.

76. Контролюйте ваші витрати. Якщо ви успішні в бізнесі, то ваші доходи повинні збільшуватися, але будьте обережні, контролюйте свої витрати. Погані речі трапляються навіть з хорошими людьми.

77. Будьте вдячні. Говоріть «спасибі тобі» хоча б одній людині в день.

78. Харчуйтеся добре і робіть вправи. Я люблю хороше пиво і здобну їжу, але я також знаю, що я працюю більш продуктивно, коли я здоровий. Все в міру!

79. Якщо вам це не потрібно, не купуйте це. Не женіться за новітніми seo інструментами або посібниками. Працюйте з тим, що у вас є і інвестуйте в свій бізнес, коли маєте можливість.

80. Підтримуйте ваше оточення. Приділяйте час кожен рік, щоб допомогти менш удачливим і за це отримати благословення і визнання.

81. Продумуйте ідеї. Навіть якщо у вас є десятки великих ідей, не поспішайте реалізовувати всі відразу. Дочекайтеся відповідного моменту.

82. Навчіться говорити «ні». Не кожна пропозиця буде на користь вашому бізнесу. Якщо можливість не відповідає вашій концепції, позбудьтесь.

83. Не перенапружуйтеся. Ще один клієнт або проект можуть привести вас до стресу (не кажучи вже про втрачені терміни). Уникайте цього за будь-яких можливостях.

84. Усуньте безлад. Чистий стіл – чистий розум.

85. Не існує супер швидких способів досягнення чого-небудь, як в SEO, так і в житті. Якщо хтось затверджує зворотне, він намагається продати вам щось.

86. Перестаньте скиглити, почніть робити свою роботу. Перестаньте жалітися на те, як важко знайти хороших донорів для посилань або потрапити в ТОП. Направте цю енергію в безпосередньо роботу, і ви побачите, що це окупається.

87. Рівень конверсії повинен бути вашою основною метою. SEO реально працює, якщо ви бачите збільшення прибутку, за рахунок ваших зусиль.

88. Приділяйте увагу ROI. Визначайте ваші дії і будьте безжалісними до позбавлення від SEO методів, які не сприяють збільшенню ROI на вашому сайті.

89. Невеликі, але регулярні зусилля мають значення. SEO може здаватися величезною, але в теж час простановка одного посилання в день матиме значення з плином часу.

90. Слухайте Метта Каттса(Matt Cutts).


91. Не перебільшуйте свої можливості. Якщо ви не можете зробити щось, не говорите своїм клієнтам, що можете. Перебільшення своїх можливостей – швидкий спосіб зруйнувати свою репутацію.

92. SEO – це велика гонка, а не спринт. Не турбуйтеся, якщо ви не бачите результатів на даний момент. SEO це те, що робиться на довгострокову перспективу.

93. SEO – не панацея. Існує велика кількість різних способів добувати трафік в онлайні. Якщо SEO не підходить для вашої компанії, це не означає, що більше немає ніяких інших методів по залученню трафіку.

94. Найпростіше отримати зворотні посилання за рахунок якісного контенту. Створення гарного контенту і мотивація людей до того, щоб вони ділилися цим контентом – найпростіша формула залучення зворотних посилань.

95. SEO ніколи не можна довести до кінця.


96. Кава не може замінити здоровий сон. Ви не можете добре працювати, якщо протягом трьох днів працювали на знос.

97. Завжди є щось, що ви можете робити краще. Навіть якщо SEO експерти роблять консалтинг-освіта частиною свого бізнесу, поставте собі пріоритет, щоб завжди шукати шляхи робити це краще за інших.

98. Робіть моніторинг галузі невід’ємною частиною вашої роботи. Кожен день, скануйте заголовки SEO новин, завдяки цьому ви не пропустите головного.

99. Відвідуйте діджитал заходи. Якщо це працює для Білла Гейтса, то, напевно, спрацює і для вас. Спробуйте знайти декілька днів в році для відвідування подібних заходів.

100. Ви не можете перехитрити провідні пошукові системи. Google наймає найкращих учених, інженерів і докторів наук по всьому світу щороку. Шанс, що на одному з блогів ви знайдете якийсь трюк, який дозволить перехитрити всі ці уми, не дуже великий.

На закінчення

І ще одна річ, яку я усвідомив за десять років в бізнесі – немає кращого уроку, ніж свої помилки. Ви будете помилятися, вам буде погано, але якщо ви зможете витягти уроки з вашого досвіду, як я зробив вище, ви будете більш успішними.

Джерело quicksprout.com

Автор: Сюджан Патель (Sujan Patel), засновник seo-агентства Single Grain в Сан-Франциско.

Напишіть відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *