10 способів захистити текст свого сайту від копіювання

Неунікальний контент на сайті може призвести до поганої індексації сторінок або поганому їх ранжирування (оригінал може показуватися нижче, ніж сторінки конкурента зі скопійованим контентом, або зовсім – у додаткових результатах пошуку). Остерігаючись залишитися другорядним джерелом контенту з усіма відповідними наслідками у плані SEO, власники сайтів часто задаються питанням – “як захистити свій текст від копіювання?».

Нижче пропонується 10 методів, які допоможуть підвищити захист контенту. Але перш, ніж до них перейти, варто для себе прояснити, який контент необхідно захистити: опубліковані авторські статті, описовий текст на сторінках послуг компанії чи описи на картках товару в інтернет-магазині? Так як не всі методи універсальні і вибрати варто лише відповідні.

Захист тексту на головній сторінці або на сторінках розділів
Контент на цих сторінках копіюють, в основному, вручну. Тому, тут застосовні такі методи.

1. Використання скрипта для заборони копіювання
На сторінці можна додати скрипт, який не дозволить користувачеві вручну виділити і скопіювати текст.

<script type="text/javascript">    document.ondragstart = noselect;     // запрет на перетаскивание     document.onselectstart = noselect;     // запрет на выделение элементов страницы     document.oncontextmenu = noselect;     // запрет на выведение контекстного меню     function noselect() {return false;} </script>

Наведений вище скрипт забороняє виділення частини тексту, а також відключає контекстне меню в усьому документі, якщо зловмисник захоче відкрити код сторінки.

Мінус даного способу в тому, що користувачі іноді переходять за посиланнями, клікаючи правою клавішею миші. Подібними скриптами можна створити ряд незручностей і знизити кількість переглядів сторінок свого сайту, і відповідно, конверсію в цільові дії.

Цей метод легко обійти, відкривши джерело сторінки через головне меню браузера, або відключивши в браузері скрипти і копіюючи необхідне без всяких заборон. Однак, ймовірність крадіжки тексту недосвідченим “копірайтером” істотно знизиться.

2. Заборона виділення тексту в CSS-стилях
Аналогічний попередньому методу, але можна вже не використовувати скрипт, а прописати окремий стиль (наприклад, клас “Noselect»), в якому забороняється виділяти текст

<style type="text/css">/* Отключение возможности выделения в теге DIV */.noselect {    -moz-user-select: none;    -webkit-user-select: none;    -ms-user-select: none;    -o-user-select: none;    user-select: none;}</style>

Цей метод має вже трохи менше недоліків: за допомогою відключення скриптів можливості виділення тексту все одно не буде, а відключити стилі в браузері складніше, однак, цей метод все також легко обійти, якщо відкрити HTML-код сторінки.

3. Використання назви компанії в тексті
Для таких сторінок, де описуються послуги, можна органічно вставляти в текст назва компанії (сайту), щоб при його копіюванні редактору довелося робити рерайт, це знизить ймовірність корисності такого тексту для конкурентів і його використання.

4. Використання методу Бурундук
Російський аналітик Олексій Жуков (Бурундук) запропонував такий метод, коли текст розбивається на унікальні пропозиції, довжиною до 100 символів. Ці пропозиції можна використовувати як анкор посилань, розміщуючи їх на недорогих майданчиках. Залежно від довжини тексту, цих посилань може бути кілька десятків. Таким чином, посилальні сигнали (текст анкор-листа) підкріплюють текст сторінки за різними унікальним пропозиціям і з максимальною вірогідністю пошуковик визначить цей текст за оригінал (звичайно ж, якщо він вже давно не визначив його як за другорядне джерело).

Недоліки цього методу в тому, що використовуються постійні витрати на посилання, при зміні тексту прийдется проробляти велику роботу по зміні посилань, такий метод неприйнятно використовувати для сайтів з дуже великим числом сторінок, тому що витрати на придбання посилань можуть виявитися недоцільними.

Захист контенту на картках товару в інтернет-магазині
Опис товарів в деяких інтернет-магазинах робиться унікальним, щоб ці картки краще ранжувалися за НЧ-запитах. Вручну опису вже крадуть рідко, а пишуть для цього спеціальні парсери. Звичайно ж, можна застерегтися і від ручних копіпастеров вищеописаними методами, або використовувати додаткові кошти.

5. Соціальні сигнали
Пошукові системи визначають першоджерело контенту за датою його індексації та авторитету сайту. Соціальні сигнали можуть додати трохи авторитету сторінкам, а якщо сторінки нові – допомогти їм швидше проіндексувати. Тому, добре на картках товару пропонувати відвідувачам лайкать і твітити ці сторінки, а також іноді самим проводити ці операції. Для реклами в соціальних мережах можна використовувати такі інструменти, як:
– Http :/ / www.twite.ru
– Http :/ / www.prospero.ru
– Http :/ / forumok.com
Для карток товару складно ще щось придумати. Тут потрібно знайти методи підвищення авторитету всього сайту.

Захист від копіювання статей / новин
Статті або новини це окремий контент, який у більшості відсотків випадків копіюють автоматичними парсер. Часто через RSS-стрічку, іноді виробляючи мінімальні обробки. Також цей контент вже більш великий (у плані обсягу). Тут можна використовувати такі методи.

6. Вставляти в тексті статті посилання на свій сайт
Часто роботи копіюють статтю “як є”, тому, якщо в ній будуть присутні посилання, що ведуть на потрібний сайт, то пошуковики правильно визначать першоджерело контенту, плюс можна отримати безкоштовні зворотні посилання. Можна вставляти їх як на оригінал новини, так і на інші публікації ресурсу (використовуючи контекстну перелінковку).

Недолік цього методу в тому, що все ж програмісти видаляють (вирізають) посилання або міняють їх на свої. Тому, крім посилань можна вставляти ще назва компанії (як у першому методі) або своє ім’я, як автора публікації. Навіть незважаючи на те, що посилань не буде, то завжди (у разі проблем) можна пред’явити претензію до служби підтримки Яндекса або Google.

7. Використовувати авторство Google
Google дозволяє пов’язувати документи зі своїм профілем у Google+. Крім того, що в результатах пошуку буде з’являтися аватарка автора, це ще може допомогти у визначенні авторства контенту (за заявами представників Google).

Тут порада писати статті або новини не під ім’ям “Admin”, а підписувати їх своїми реальними ім’ям-прізвищем.

Щоб привласнити статті авторство і відобразити аватарку в Google, необхідно на всіх авторських сторінках послатися на свій профіль у Google+, а в налаштуваннях профілю вказати посилання на сайт або окремі статті. Детальніше про те, як це зробити технічно, написано тут і тут (а також тут).
Не завжди зв’язування контенту з профілем Google+ допомагає, але як додатковий сигнал рекомендується використовувати.

8. Оригінальні тексти Яндекса
Яндекс для власників контенту пропонує свій інструмент під назвою “Оригінальні тексти”, який можна знайти в панелі для вебмайстрів. Яндекс обіцяє використати цей текст для налаштування пошукових алгоритмів (правда, як і Google, нічого не гарантує).

Для текстів, що відправляються в Яндекс, є обмеження за обсягом – від 2000 до 32 000 символів, а сайт повинен мати мінімум тИЦ 10.

9. Використання пінгаторов
Так як час появи статті в індексі істотно для визначення першоджерела, важливо пошуковику повідомити якомога раніше про те, що контент на сайті з’явився. Це можна робити різними способами. Один з них це так звана посилка пінгів.
– FeedBurner PingShot. Якщо на сайті використовується FeedBurner, то активуйте функцію PingShot в закладці “Публікуй”.

Активація PingShot дозволить моментально повідомляти Google про появу нових статей в RSS. У зв’язці з Твіттером це дає також хороший ефект. Правда метод пінгаціі підходить лише для нових статей.

– PubSubHubbub. Страшне слово, що означає протокол у розподіленої комунікації публікації / підписки. Загалом, він перехоплює фіди (RSS-стрічки) і повідомляє про це необхідні хаби (сервіси).

Без послуг програміста тут не обійтися 🙂 Але якщо у вас WordPress, то можете використовувати для цього спеціальний плагін.

До речі, додавання нової сторінки в адурілку теж можна назвати одним із способів пінгу, однак, у цьому випадку, робот може на сайт зайти трохи пізніше, ніж при використанні перерахованих вище варіантів.

10. Кросспостінг анонсів
Розміщення анонсів статті або новини на сторонніх ресурсах допомагає пошуковому боту швидше дізнатися про новий контенті, ще до того, як його можуть поцупити зловмисники. Це можна робити як вручну, наприклад, використовуючи такі сервіси, як:
– Http :/ / news2.ru
– Http :/ / grabr.ru
– Http :/ / vott.ru
– І інші, залежно від тематики сайту (їх потрібно знайти самостійно).
Або можна спробувати автоматизувати кросспостінг анонса статті на блог-платформи, такі як Живий журнал, Ya.ru, LiveInternet.ru, Blogspot (Blogger), та інші. Тут не обійтися без таких сервісів, як “Пистон Постер” або “Краща осіб».

Якщо підсумувати, то як не захищає контент, але якщо у вас дуже класний матеріал, люди знайдуть спосіб розмістити його у себе. 🙂 Бажано використовувати комплексні методи і намагатися працювати в двох напрямках – швидше повідомляти пошук про наявність нової сторінки з унікальним контентом, щоб роботи їх швидше додавали в індекс, а також ростити авторитет ресурсу всілякими методами.

Можливо, існують і інші методи захисту текстів.
Діліться своїми ідеями в коментарях.

Джерело devaka.ru

Напишіть відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *